Brunostgutten - illustrasjon fra filmen til Tine |
Never change a winning team, er et gammelt ordtak. Du kan gjøre igjen det du har suksess med. Og Tine hadde suksess med dette kan vi lese i kampanje.com. De har forsåvidt også hatt suksess med forrige reklame leser vi, men det har ikke helt slått ut i salg, noe som definitivt bør være med i en liste over kriterier for vellykket markedsføring.
Det de har hatt suksess med er liking. Det er viktig når man skal kommunisere. Det åpner opp filtre for god kommunikasjon. Som et av flere kilder til å påvirke noen. Troverdighet er allikevel enda viktigere. Og til sist - budskapet i det du kommuniserer, særlig hvis det er noe som kommer til å bli tenkt grundig gjennom. Mange budskap farer forbi uten å bli gjenstand for noen grundig gjennomtenking, og da er liking og troverdighet viktige stikkord for om kommunikasjonen vil virke.
Budskapet i denne filmen er - flytende brunost er gammel tradisjon - det går an, det er godt. Virkemidlene er en sympatisk pjokk som blir strengt behandlet, og som skal felle en tann - tenner godhet og omtanke og sympati....
Gjør det ikke?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar