Det omtalte bladet Costumes framside |
Costume står for utarbeidelse av en ny Bik Bok kolleksjon, og skriver om dette i bladet sitt Costume som også har Bik Bok som storannonsør, leser vi i en artikkel i VGs Min Mote. I artikkelen leser vi:
«Den perfekte skinnshortsen, vinterens fineste kåpe og blondekjolen vi alltid
har drømt om», lyder inngangen på moteserien hvor alle klærne vises fram.
Sjefsredaktør Vanessa Rudjord omtaler også kolleksjonen på lederplass, i tillegg
til at alle plaggene er lagt ut med prislapper på costume.no. Prisene er høyere
enn på vanlige Bik Bok-klær, og inntektene går rett til kjeden selv.
Som jeg har skrevet om før er det stort poeng at:
- Det som er markedsføring framstår som det (det er lovpålagt i markedsføringsloven)
- Man skiller mellom redaksjonell omtale og betalt omtale.
Synes du dette er greit? Legg inn din kommentar under.
Jeg er ikke noe særlig fan av moteblader, og aldri vært det heller. De bruker modeller med data-animert kropp og ansikt og får oss til å virke stygg. Presset på utseende øker bare mer og mer, og det tar knekken på mange mennesker. Å lese i ett blad med 80% reklame og 20% modeller og ting de forteller oss vi MÅ kjøpe, er ikke noe for meg. I min mening er mote noe oppskryt og jeg forstår ikke hvorfor folk henger seg opp i det. Vi er jo alle forskjellige, så hvorfor skal vi handle og gå med de samme, dyre klærne. En annen ting er reklamen, vi ser, hører og leser reklame hver dag, og noen klarer ikke lengre å skille mellom skult og synlig reklame. Noe som skremmer meg litt, at vi har blitt så vandt til det og at det er en så stor del av livene våre, at vi ikke tenker over det engang. Akkurat som om det styrer livene våre..
SvarSlett