søndag 11. november 2012

Det finnes grenser

En del ting er ikke lov i markedsføringen. Reklame for alkohol er en av dem.

Faksimile av Clarions Facebookmelding
adressa.no kunne vi lese om det nye Clarionhotellet, som i gleden over å ha fått en pris for en av sine bartendere la ut en sak på Facebook.

Man kunne også lese at man kunne kjøpe den avbildede drinken "En sånn med jordbær" i baren på hotellet. Bildet viser også en merkevare for alkohol.

I saken får vi også et innblikk i reaksjonene på slike overtramp - ikke stort. Dette regnes som et mindre overtramp, og siden Clarion tok det bort fra siden sin straks, så fikk de slippe unna med det.

Lov er det ihvertfall ikke.

Synspunkter eller erfaringer? Del med en kommentar da vel.

1 kommentar:

  1. Hvis dette var en form for markedsføring fra deres side, var den hvert fall dårlig planlagt. De vet nok at markedsføring av alkohol i Norge er ulovlig, og jeg tror neppe at de hadde tenkt seg nøye eller i det hele tatt tenkt når de la ut dette bilde. Det sjokkerte meg litt at de slapp unna så lett, men med tanke på at de slettet innlegget så raskt er det kanskje like greit. Men neste gang vil de nok ikke slippe så lett unna.

    SvarSlett