mandag 19. november 2012

Øltest

Fra Grans nettside
Det er mye som kan testes. Bryggeriforeningen har satt i gang en storstilt testing av øl som pågår i disse dager.

Det er bare ett bryggeri i Norge som ikke er med i Bryggeriforeningen, nemlig Grans Bryggeri i Sandefjord. I årets test datt Grans Bryggeri ut av testen kan man lese i Sandefjords Blad.

Nå har Grans Bryggeri også sluppet inn i testen på nettstedet Aperitif, men har unektelig et handicap i og med at testen har pågått en god stund.

Grans vant Adresseavisens juleøltest leser vi i Handelsbladet. Så helt borte er de neppe når det gjelder ølbrygging. Så hva ser vi egentlig her? Glemsomhet eller markedsmaktspill? Ikke godt å si, men litt oppsiktsvekkende er det jo.

Hva tror du - gi din kommentar under her.

1 kommentar:

  1. Jeg liker å lese om tester om ulike produkter. Så lenge det ikke er en mann/kvinne som har rankert produktene. Det å se hva befolkningen liker best, er noe som påvirker oss tror jeg, fordi vi vil gjerne "passe" inn blandt de andre. Å være best innenfor sitt / sine produkter er jo en god ting å ha på seg. Det øker sannsynligvis sjansen for at vi kjøper akkurat det. Men selv om andre liker noe, er det ikke sikkert jeg liker det. Det kommer an på kvaliteten og prisen, og mine meninger. Jeg tror nok det er en kamp om å få laget det "beste", og det er garantert en form for markedsføring. Men problemet er kanskje at vi får høye forventninger for det beste produkter, og når vi prøver det, kan det være vi blir skuffet. Det har hvert fall skjedd med meg før.

    SvarSlett